موسسه فرهنگی اهل بیت (ع) - جوزجان

دینی - فرهنگی - اجتماعی - سیاسی

موسسه فرهنگی اهل بیت (ع) - جوزجان

دینی - فرهنگی - اجتماعی - سیاسی

موسسه فرهنگی اهل بیت (ع) - جوزجان
این وبلاگ متعلق به مدرسه اهلبیت(ع) جوزجان بوده و گزارش ها و کار کرد های آن را می توانید از این دریچه ببینید.
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

همایش عاشورا نماد وحدت و آزادی سال 97

چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۲۵ ب.ظ

طی یک همایش بزرگ فرهنگی از روز «عاشورا» تحت نام "عاشورا نماد وحدت و آزادی "در شهر شبرغان ولایت جوزجان، تالار بزرگ خاطره گرامی‌داشت به عمل آمد،که از علمای سنی و شیعه به ایراد سخن پرداختند و از آن جمله والی ولایت جوزجان :

مولوی لطف‌الله عزیزی، والی جوزجان، روز چهارشنبه،نهم محرم «۲۸ سنبله 1397»در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن روز عاشورا، گفت که فداکاری‌های حضرت امام حسین (ع)، پیام ادای نماز به تمامی مسلمان جهان دارد و روز عاشورا تنها مربوط به مذهب شیعه نبوده، بلکه مربوط به تمام امت مسلمه می‌شود.

آقای عزیزی، تجلیل از روز عاشورا را نمادی از وحدت، اتحاد، اتفاق و آزادی دانسته و افزود که هدف از تجلیل عاشورا، پاسخی مثبت به ندای مظلومانه نواده‌های پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است که امت مسلمه زیر چتر و پرچم اسلام جمع شده و با بدعت‌ها مبارزه کرده‌اند تا اتحاد و اتقاق خویش را حفظ نمایند.

والی ولایت جوزجان، تصریح کرد: دشمنان اسلام از باهم‌بودن امت اسلامی حراس دارند و به‌خاطر دورساختن این امت از نیرنگ‌های قوم‌گرایی و طرح زبان استفاده می‌کنند وگرنه ما شیعه و سنی یکی هستیم و اهل‌بیت، نقطه اصلی مشترک بین ماست.

عبدالمبین امینی، یکی از عالمان دین، در پرتو تاریخ راجع به عاشورا صحبت کرد و گفت: «هیچ شیعه‌‌ای را نمی‌یابی که به مذهب سنی احترام نداشته باشند و هیج سنی را نمی‌یابید که به مذهب شیعه احترام نداشته باشند، پس عاشورا نماد وحدت میان امت مسلمه است».

گفتنی است که مردم جوزجان همه‌ساله از روز عاشورا به صورت گسترده تجلیل می‌کنند، و همایش عاشورا نیز تحت نام"عاشورا نماد وحدت و آزادی" هر سال از طرف مدرسه اهلبیت(ع) بر گذار می گردد.

 عکسها در ادامه ....

نوت: این خبر مربوط محرم سال 1397 می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی